Advanced search  

News:

cpg1.5.48 Security release - upgrade mandatory!
The Coppermine development team is releasing a security update for Coppermine in order to counter a recently discovered vulnerability. It is important that all users who run version cpg1.5.46 or older update to this latest version as soon as possible.
[more]

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: PEAR.php Support???  (Read 2040 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The_Nighler

  • Coppermine newbie
  • Offline Offline
  • Posts: 15
PEAR.php Support???
« on: May 05, 2004, 07:32:16 pm »

Auf die Frage wie der Pfad zum ImageMagick lautet kam das:

Quote
Es gibt zwei Möglichkeiten, ImageMagic zu benutzen. Zum einen kann man das Programm selber nutzen, dafür benötigt man den Pfad und vollen Zugriff auf das Programm selber, zum anderen kann man über PEAR arbeiten, hier benötigt man keinen Pfad und kann, nachdem PEAR.php includet wurde, die Befehle für Imagemagick voll nutzen.

Server mit mehreren Kunden arbeiten immer mit PEAR, da dies ansonsten eine Sicherheitslücke wäre, denn jeder könnte auf die Daten des anderen
zugreifen, wünschen Sie einen direkten Zugriff auf Imagemagick, benötigen Sie einen eigenen Server.

Ich kenne die Galerie nicht, die Sie benutzen, jedoch wird normalerweise nur die Datei pear.php per include eingebunden und die Befehle verwendet. Coppermine arbeitet z.B. auf diese Weise.


Einen eigenen Server habe ich nicht, bleibt also die Möglichkeit mir PEAR. Wie binde ich das ein, und wo hole ich es mir????

###################################################################################

Now in English:

Ok, I will try this in English. I have asked my host-company about the path for ImageMagick, and they said, that I have to work with PEAR.php which can be included into the Gallery.

But I have NO idea how to include PEAR nor how to use it. Never heard about PEAR before.

They also said, that copperminegallrey support this, and is working with this system.

Any1 know how to solve that problem?

I CAN use ImageMagick but have to use PEAR.php....

Anyone any Idea?

Thx a lot,
Nighler
Logged

Joachim Müller

  • Dev Team member
  • Coppermine addict
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 47843
  • aka "GauGau"
    • gaugau.de
Re: PEAR.php Support???
« Reply #1 on: May 06, 2004, 07:35:27 am »

they told you bull, coppermine does not work this way. Your webhost has to tell you the path, of you can try to find out by guessing (there are some standard paths where ImageMagick usually is installed, take a look at http://forum.coppermine-gallery.net/index.php?action=display;topic=1338.msg6912#msg6912 ).

GauGau
Logged
Pages: [1]   Go Up
 

Page created in 0.023 seconds with 18 queries.