Advanced search  

News:

cpg1.5.48 Security release - upgrade mandatory!
The Coppermine development team is releasing a security update for Coppermine in order to counter a recently discovered vulnerability. It is important that all users who run version cpg1.5.46 or older update to this latest version as soon as possible.
[more]

Pages: [1]   Go Down

Author Topic: Problème avec les Photos  (Read 3481 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stephanie_2004

  • Coppermine novice
  • *
  • Offline Offline
  • Gender: Female
  • Posts: 22
    • Stars Mania
Problème avec les Photos
« on: December 16, 2003, 07:27:53 pm »

Bonjour

J'ai installer ce petit programme et tout fonctinne correctement.

Mais j'ai une question. Mon hébergeur c'est Lycos.fr, et je n'ai que 50 Mo de mémoire, j'ai un amis qui a un site lui aussi et il a plusieurs photo que je n'ai pas, alor je me demandais si je pouvais mettre c'Est photo dans mon programme, avec de lien sur les pages que je veut (http://.....)

Je ne sais pas si c'est possible si oui pouvez-vous m'expliquer comment

Merci a l'avance

Stephanie
Logged

Joachim Müller

  • Dev Team member
  • Coppermine addict
  • ****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 47843
  • aka "GauGau"
    • gaugau.de
Problème avec les Photos
« Reply #1 on: December 17, 2003, 12:00:03 am »

Stephanie,

you had one posting in french that was okay because you were lost, but please understand that this is an international forum whith users from all over the world. We have committed ourselves to English as board language - please use it, so others may benefit from your support question (and the possible answer as well).
See http://coppermine.sourceforge.net/faq.php?q=nonEnglishPosting#nonEnglishPosting
Don't be afraid to write in English, it isn't my native language either (as you probably have found out already), and it isn't the native language of many board users, but you won't be laughed at if your English is not perfect. Try using simple sentences, no problem if there's an error in spelling or grammar, but please post in English - all other languages (French or whatever) have to be limited to conversation by PM.

GauGau
Logged

stephanie_2004

  • Coppermine novice
  • *
  • Offline Offline
  • Gender: Female
  • Posts: 22
    • Stars Mania
Photo
« Reply #2 on: December 17, 2003, 02:53:01 pm »

J'ai uploader une photo et je veut maintenant la mettre dans une catégorie, mais je ne sais pas comment parce que il reste dans user galeries. s.v.p. pourrait tu me dire ce que je fais après que je l'ai uploader.

Je ne sais plus quoi faire

Stephanie


-----------------------------------------------------

I have uploader a photograph and I wants to now put it in a category, but I do not know how because it remains in using galleries please could you say to me what I do after I have it uploader.

I don't what I do Now.

Stephanie
Logged

hyperion

  • VIP
  • Coppermine addict
  • ***
  • Offline Offline
  • Posts: 1317
  • - retired -
Problème avec les Photos
« Reply #3 on: December 18, 2003, 07:26:36 am »

Hello, Stephanie.

First, you must understand how CPG organizes pictures. It has many levels:

1. Categories - Top categories appear on the home page.

2. Subcategories - Like Russian nesting dolls, you can create as many of these as you like.
 
3. Albums - The basic unit CPG needs to upload photos.  They do not need categories to work. Albums without categories will show on the main page.  

4. Pictures

You must create one album before CPG will let you upload a picture. You create an album by clicking the "Albums" button. Select the default album in the large text box. Then you click the "New" button.  A default new album will appear in the large text box above.  Select the new album, and type the name of the album in the small text box. If a message telling you to select an album first appears, click on any album in the large box.

You can put the album in a category or subcategory using the drop down menu if you create categories. You can choose no category, too.  Click the "apply modifications" button at the bottom to save the album. You may also change an album at a later time by selecting it and changing the name or category.

To create a category, you click on the "categories" button.  You can name the category, give a description, and select a thumbnail for it from your pictures. You then click the update/create category button at the bottom to save your category.  The category will then appear in the list at the top of the category page.  This list contains "User galleries" by default.

You can change the position of top level categories on the main page by clicking the arrows on the category page, and you can delete a category using the "x". You may edit a category using the "e", and you can move a category using the drop down menus.

When you upload an individual picture, you can select the picture's album. If you have activated upload approval, you will need to click on the button of the same name. Then you must approve the photos that users have uploaded. You can add many photos as one using the "batch" button. If you desire to learn more about CPG's many functions, you can read the files in the /docs folder of your CPG installation.  

Did this explanation help to clarify how CPG works?

-Hyperion

_________________________________________________________

Bonjour, Stephanie.  

D'abord, vous devez comprendre comment CPG organise des images. Il a beaucoup de niveaux :  

1. catégories - les catégories supérieures apparaissent sur le Home Page.

2. sous-catégories - comme les poupées russes d'emboîtement, vous pouvez créer l'autant de de ces derniers comme vous voudrez.

3. albums - l'unité de base CPG doit télécharger des photos. Elles n'ont pas besoin de catégories pour fonctionner. Les albums sans catégories montreront à la page principale.

4. Images

Vous devez créer un album avant que CPG vous laisse télécharger une image. Vous créez un album en cliquant le bouton d' "albums". Choisissez l'album de défaut dans la grande boîte des textes. Alors vous cliquez le "nouveau" bouton. Un nouvel album de défaut apparaîtra dans la grande boîte des textes ci-dessus. Choisissez le nouvel album, et dactylographiez le nom de l'album dans la petite boîte des textes. Si un message vous indiquant choisir un album apparaît d'abord, cliquez sur n'importe quel album dans la grande boîte.

Vous pouvez mettre l'album dans une catégorie ou une sous-catégorie en utilisant le menu de baisse vers le bas si vous créez des catégories. Vous ne pouvez choisir aucune catégorie, aussi. Cliquez "appliquent des modifications" se boutonnent au fond pour sauver l'album. Vous pouvez également changer un album à un temps postérieur en le choisissant et en changeant le nom ou la catégorie.

Pour créer une catégorie, vous cliquez sur le bouton de "catégories". Vous pouvez appeler la catégorie, donner une description, et choisir un thumbnail pour lui à partir de vos images. Vous cliquez alors le bouton de catégorie d'update/create au fond pour sauver votre catégorie. La catégorie apparaîtra alors dans la liste au dessus de la page de catégorie. Cette liste contient des "galeries d'utilisateur" par défaut. * Vous pouvez changer la position des catégories de niveau supérieur sur la page principale en cliquant les flèches sur la page de catégorie, et vous pouvez supprimer une catégorie en utilisant le "x". Vous pouvez éditer une catégorie en utilisant le "e", et vous pouvez déplacer une catégorie en utilisant les menus de baisse vers le bas.

Quand vous téléchargez une image individuelle, vous pouvez choisir l'album de l'image. Si vous avez activé l'approbation de téléchargement, vous devrez cliquer sur le bouton du même nom. Alors vous devez approuver les photos que les utilisateurs ont téléchargées. Vous pouvez ajouter beaucoup de photos en tant qu'une à l'aide du bouton "en lots". Si vous désirez apprendre plus au sujet de CPG's beaucoup de fonctions, vous pouvez lire les dossiers dans la chemise de /docs de votre installation de CPG.

Cette explication a-t-elle aidé à clarifier comment CPG fonctionne ?

 - Hyperion
Logged
"Then, Fletch," that bright creature said to him, and the voice was very kind, "let's begin with level flight . . . ."

-Richard Bach, Jonathan Livingston Seagull

(https://forum.coppermine-gallery.net/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.mozilla.org%2Fproducts%2Ffirefox%2Fbuttons%2Fgetfirefox_small.png&hash=9f6d645801cbc882a52f0ee76cfeda02625fc537)
Pages: [1]   Go Up
 

Page created in 0.021 seconds with 18 queries.